کد خبر: ۱۸۷۱
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

کوچه محمدیه 6شهید دارد

کوچه محمدیه9 خانه دیگری هم دارد، به نام شهیدپاسدار غلامحسن نهانی که تنها همسایه دهنوی‌‌هاست. این خیابان که درمجموع ‌‌6شهید دارد، از حدود 2دهه گذشته به نام شهیدان دهنوی تابلو خورده‌ و از سال1396 هم خانه دهنوی‌ها با داشتن نشان ایثار مقام معظم رهبری به «خانه‌موزه شهدا» تبدیل شده ‌است.

 روایت صبر از همین کوچه شروع می‌شود؛ از حیاطی دوسر بنا با حوض آبی که حاج‌رجبعلی دهنوی 40سال قبل، قرآن‌به‌دست از کنار فواره آن 5پسر را راهی نبرد کرده است. 

البته کوچه محمدیه9 خانه دیگری هم دارد، به نام شهیدپاسدار غلامحسن نهانی که تنها همسایه دهنوی‌‌هاست. این خیابان که درمجموع ‌‌6شهید دارد، از حدود 2دهه گذشته به نام شهیدان دهنوی تابلو خورده‌ و از سال1396 هم خانه دهنوی‌ها با داشتن نشان ایثار مقام معظم رهبری به «خانه‌موزه شهدا» تبدیل شده ‌است.

این کوچه که امروز فقط 2خانه دارد، پیش از بهسازی اطراف حرم، خانه‌های دیگری هم داشت که همه خراب و به ره‌باغ تبدیل شدند.

 

حاج‌رجبعلی می‌گوید: نخستین پسرم 10دی1357 شهید شد. با آغاز جنگ هم 2پسرم در جبهه شهید شدند. البته چون بچه‌های برادر همسرم هم در همین خانه بزرگ و راهی جبهه شدند، نام آن 2شهید هم روی در این خانه است.

 

این کوچه از نوع کوچه‌های آشتی‌‌کنان‌ قدیمی است که از یک سو به ره‌باغ پردیس و از سوی دیگر به کوچک‌ترین مسجد با نام حجتیه و به مجمع نوحه‌سرایان آل‌محمد(ص) وخانه تاریخی محمدی و حسینیه محمدیه راه دارد.

 

ارسال نظر